25.9-2.10.2009 Kreetalla Haniassa

25.9. Perjantai

Saavuimme Hanian lentokentälle myöhässä, koska lentokoneessa oli tekninen vika. Etsimme ruokapaikan ja illastimme meren rannalla.

26.9 Lauantai

Launtai päivän vietimme ensimmäisellä retkellä. Matkasimme pitkin kapeita vuoristoteitä etelärannikolle Elafonisoksen kahluusaarille. Siellä oli turkoosia merta ja saarelle pystyi kahlaamaan. Paikka oli uskomattoman upea.

Tosiaan vesi oli turkoosia.

Ihana paikka

Pikkuruisia simpukoita

27.9 Sunnuntai

Sunnuntaina tarkoituiksenamme oli ottaa aurinkoa, mutta päivä valkeni pilvisenä eikä aurinkoa juurikaan näkynyt. Kuitenkin uimme uima-altaassa. päivällä kävimme kahden ja puolen tunnin lounaalla merenranta ravintolassa. Ja tutustuimme Staloksen kylään.

28.9 Maanantai

Maanantaina suuntasimme Hanian kaupunkikierrokselle. Ensimmäiseksi vierailimme nunnaluostarissa, jossa oli yli miljoona oliivipuuta, joita he viljelevät avokadojen ja appelsiinien lisäksi. Kävimme myös näköalapaikalla, josta avautui upea näkymä Hanian satamaan. Kävimme maistamassa paikallista Kreetalaista herkkua Boukatsaa. Kiertelimme kaupungilla ja teimme ostoksia. Illalla hotelissamme vietettiin kreikkalaista iltaa, jossa maistelimme erilaisia kreikkalaisia ruokia.

29.9 Tiistai

Aamulla heräsimme  aikaisin varaamaan aurinkotuolit, sillä päivä näytti aurinkoiselta. Vietimme koko päivän altaalla aurinkoa ottaen. Iltapäivällä lähdimme meren rantaan kävelemään ja uimaan.

30.9. Keskiviikko

Heräsimme todella aikaisin, sillä lähdimme kello 7 retkelle pääkaupunkiin Irakleoniin. Ensimmäiseksi kävimme Knossoksen palatsin raunioilla. Sen jälkeen suuntasimme keskustaan, jossa meillä oli omaa aikaa tehdä ostoksia ja syödä. Lopuksi kävimme vielä historiallisessa museossa. Takaisin hotelilla olimme noin puoli seitsemältä illalla.

1.10 Torstai

Otimme aurinkoa altaalla aamupäivällä, sen jälkeen siirryimme meren rantaan jatkamaan auringon ottoa ja uimaan. Kävimme illalla viereisessä Plantaniaksen lomakylässä syömässä ja ostoksilla.

2.10 Perjantai

Aamiasen jälkeen menimme uimaan ja tekemään viimeiset ostokset. Sitten olikin jo aika pakata laukku ja lähteä lentokentälle. Palasimme +26 asteesta Suomen +6 asteeseen.

Sitten vielä muutamia kuvia:

Kreetan pinta-alasta 95% on vuoristoa ja 2% metsää..

Tunneli jonka kautta menimme kahluusaarelle.

Partakorppikotka jonka siipien väli voi olla jopa kolme metriä.

Joku oli tosiaankin ajanut vuoristotiellä ja pudonnut alas. Apua!!

Ihana reissu oli! Suosittelen matkakohdetta lämpimästi kaikille!!